• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 13 بهمن 1399
کد مطلب : 123465
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ اروپا: جنگ واکسن‌ها


«بحران‌های طبیعی وخیم‌تر می‌شود؛ وقتی که پای انسان به آنها باز شود»؛ روزنامه العربی الجدید گزارش خود درباره نبرد واکسن‌ها در اروپا را با این جمله آغاز کرده است. به نوشته این روزنامه، خودداری انگلیس از ارسال واکسن آسترازنکا به سایر کشورهای اروپایی براساس جدول زمانی از پیش تعیین شده، می‌تواند بحران سلامت در این قاره را تشدید کند.

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
اعتراض کشاورزان در هند


چند هفته پس از آغاز اعتراض‌های گسترده کشاورزان علیه دولت هند، مقام‌های این کشور اینترنت را در مناطقی که اعتراض‌ها به خشونت کشیده شده قطع کردند. کشاورزان به قوانین جدید حوزه کشاورزی که به‌گفته آنها به نفع خریداران خصوصی و به ضرر کشاورزی است، اعتراض دارند. ورود کشاورزان با تراکتور به پایتخت، به درگیری میان آنها و نیروهای پلیس منجر شده است. تاکنون چند دور مذاکره دولت و معترضان بی‌نتیجه مانده است. این یکی از طولانی‌ترین اعتراض‌های کشاورزان است که هند به‌ خود دیده است.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
اتحاد ایران و ترکیه


جروزالم پست در صفحه نخست خود تصویری از نشست خبری وزرای خارجه ایران و ترکیه را منتشر کرده که در جریان سفر محمدجواد ظریف به آنکارا برگزار شد. این روزنامه، سفر ظریف به ترکیه را آغاز مسیر اتحاد تازه میان دو کشور دانسته و نوشته است که بعد از این باید شاهد همکاری نزدیک‌تر میان تهران، آنکارا و مسکو به‌خصوص در مورد بحران قره‌باغ باشیم. جروزالم‌پست شکل گرفتن اتحاد تازه را اقدامی در مقابل دولت جدید آمریکا دانسته است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید